1994

H Στρώμαν,

αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στρωμάτων και ειδών υπνοδωματίου που έχουν ως βάση την Κύπρο (Δάλι, Λευκωσία).

Ιδρύθηκε το 1994 και οι ιδρυτές της προήλθαν από τα «σπλάχνα», της πρώτης βιομηχανίας στρωμάτων στο νησί.

Η ανάγκη για την ίδρυση μιας νέας εταιρείας δημιουργήθηκε από το γεγονός πως οι ιδρυτές είχαν ως προτεραιότητα τους να προσφέρουν μια ξεχωριστή επιλογή σε ποιοτικά στρώματα ύπνου σε πιο οικονομικές τιμές, με μία πιο πελατοκεντρική φιλοσοφία που ήταν ακριβώς αυτό που έλειπε από την τότε αγορά της Κύπρου.

Στην ουσία το όραμα των ιδρυτών της Stroma (Διογένους Α., Θεοδοσίου Ν., Ιωάννου Ι., Παναγιώτου Κ. και Αβραάμ Α.) ήταν, όχι μόνο να βελτιώνουν τη ζωή των εγχώριων πελατών τους με τα υψηλής ποιότητας προϊόντα τους, αλλά και να συνδέσουν τα προϊόντα της Στρώμαν με την παράδοση και την προώθηση της κυπριακής τεχνογνωσίας σε διεθνής αγορές.

Συνεπώς το 1994, η εταιρεία ξεκινά να λαμβάνει μέρος σε διάφορες παγκόσμιες διοργανώσεις και εκθέσεις έχοντας ως κύριο στόχο να προωθήσει τη φιλοσοφία της όσον αφορά τον σχεδιασμό και την κατασκευή σύγχρονων και ποιοτικών στρωμάτων.

1995

Το 1995 ήταν ένα σημαδιακό έτος για την εταιρεία καθώς τα προϊόντα της συνδέθηκαν επιτυχώς με αγοραστές στο εξωτερικό και, μέχρι σήμερα, η Stroma, αποτελεί τη μόνη κυπριακή εταιρεία στον εγχώριο τομέα κατασκευής στρωμάτων με συνεχή παρουσία στο εξωτερικό μέσω των εξαγωγών της (με μηνιαίες αποστολές προϊόντων στις Βαλτικές χώρες και το Κουβέιτ).

1996

Ακολούθως, λόγω της ανάγκης που προέκυψε μέσω των επιτυχημένων εξαγωγών, και για να είναι πλήρως αναγνωρίσιμη η επωνυμία στο εξωτερικό, το αρχικό λογότυπο της εταιρείας αναδημιουργείται ώστε να περιλαμβάνει χαρακτήρες λατινικού αλφαβήτου.

1999

Το 1999 αποτέλεσε  τη χρονιά που άνοιξε η αγορά της Βαλτικής για την εταιρεία και στάλθηκε το πρώτο εμπορευματοκιβώτιο στην Εσθονία, την οποία στη συνέχεια ακολούθησε και η Λετονία. Παρόλο που κάτι τέτοιο μέχρι τότε δεν συμπεριλαμβανόταν στους στόχους της εταιρείας, η αγορά αυτή έμελλε να γίνει η αγορά που θα στέλνονταν ο μεγαλύτερος αριθμός προϊόντων  και που μέχρι και σήμερα αποτελεί την κύρια χώρα εξαγωγής για την εταιρεία.

2001

Το 2001 λαμβάνονται ουσιαστικές αποφάσεις έτσι ώστε να ανανεωθεί και να βελτιωθεί το προϊόν, η συσκευασία αλλά και η παρουσία της εταιρείας στην αγορά με αποτέλεσμα την πλήρη αντικατάσταση του πρώτου λογοτύπου και την εδραίωση εκείνου με την αγγλική έκδοση (καθιέρωση και νέου σλόγκαν), εντείνοντας έτσι τις προσπάθειες της για εδραίωση στην αγορά του εξωτερικού.

2002

Το 2002 σηματοδότησε την πιο αξιόλογη χρονιά στον τομέα των εξαγωγών και μία από τις πιο πετυχημένες περιόδους στη μέχρι τότε πορεία της εταιρείας καθώς κατά τη χρονιά αυτή στάλθηκαν προϊόντα της εταιρείας (κυρίως στρώματα) σε 7 διαφορετικές χώρες, λαμβάνοντας μέρος και σε πολλές εκθέσεις αλλά και εμπορικές αποστολές στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα εκείνη τη χρονιά στάλθηκαν συνολικά 67 εμπορευματοκιβώτια και ο κύκλος εργασιών των εξαγωγών έφτασε το 40% περίπου, του συνολικού κύκλου εργασιών της χρονιάς.

Παράλληλα τα πρώτα στρώματα με ανεξάρτητα ελατήρια διατίθενται στην αγορά και ξεκινούν να χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά φυσικοί πόροι φιλικοί προς το περιβάλλον (βιοδιασπώμενοι), γεγονός που ικανοποιεί και τις απαιτήσεις της αγοράς στις Βαλτικές Χώρες (που αποτελούν τον κύριο προορισμό εξαγωγής των προϊόντων).

2003

Το 2003 η εταιρεία βραβεύεται από το Κυπριακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο – Κ.Ε.Β.Ε. με το CYPRUS EXPORT MERIT για την πολύ επιτυχημένη πορεία εξαγωγών που είχε κατά το 2002 και την προώθηση των κυπριακών στρωμάτων στο εξωτερικό.

2004

Το 2004 έλαβε χώρα και η πρώτη μεγάλη μηχανολογική αναβάθμιση της εταιρείας ανανεώνοντας τον εξοπλισμό με καινούρια, καινοτόμα και πολύ σημαντικά για την παραγωγική διαδικασία μηχανήματα. Η ανοδική πορεία της εταιρείας συνεχίστηκε τόσο στο εσωτερικό με νέες συνεργασίες όσο και στο εξωτερικό διεισδύοντας περισσότερο στις αγορές, όπως της Βαλτικής, της Αγγλίας, της Φιλανδίας, εντείνοντας παράλληλα και τις προσπάθειες για την αγορά του Κουβέιτ.

2005

Το 2005, η ταυτόχρονη είσοδος της Κύπρου και της Εσθονίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (2004), δημιουργεί μια νέα πρόκληση για την  εταιρεία καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς (παγκοσμιοποίηση της αγοράς). Ταυτόχρονα, τα πρώτα σημάδια της επικείμενης παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης (2008) είναι εμφανή με αποτέλεσμα τη σταδιακή μείωση της ζήτησης στον τομέα των εξαγωγών.

2007

To 2007, η εταιρία λαμβάνει το πιστοποιητικό FIRA Certicate για πολλά από τα προϊόντα της.

2007-2010

Όλη η διευθυντική ομάδα καθώς και τα μέλη του προσωπικού συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά προγράμματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ συχνά γινόταν ανταλλαγή επισκέψεων με συνεργάτες καθώς και επισκέψεις σε εξειδικευμένες εκθέσεις του τομέα στο εξωτερικό. Πέραν των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που παρακολούθησε το προσωπικό όλων των τμημάτων, ταυτόχρονα σχεδιάστηκαν και εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούσαν τα τμήματα πωλήσεων σημαντικών συνεργατών μας τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

2012

Προς το τέλος του 2012 δημιουργείται η θυγατρική STROMAN EU OU στην περιοχή της Βαλτικής με βάση το Τάλλιν της Εσθονίας με σκοπό να ανακάμψει η πορεία των εξαγωγών.

2014

Το 2014, κάτω από τη σκιά της κατάρρευσης του κυπριακού τραπεζικού συστήματος και της αφερεγγυότητας της αγοράς, η Stroma κλείνει το ημερολογιακό έτος με απώλειες εσόδων γύρω στο 75%, ενώ το συνολικό προσωπικό της εταιρίας από 40 άτομα μειώνεται στους 20 και τα καταστήματα λιανικής πώλησης σε 2.

2018

Το 2018 μετά από σχολαστική αναδιοργάνωση, η εταιρεία εκπονεί νέο στρατηγικό πλάνο που αφορά την περαιτέρω ειδίκευση σε τεχνογνωσία με βάση τον ύπνο και την βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Ταυτόχρονα, τροχοδρομούνται αρκετές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης και της αλλαγής λογοτύπου ενώ πραγματοποιείται επέκταση στο λιανικό εμπόριο με το άνοιγμα ενός τρίτου καταστήματος λιανικής πώλησης. Παράλληλα οι πόροι δαπανούνται για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής πορείας δράσης στο τμήμα μάρκετινγκ της εταιρείας μέσω της εκπαίδευσης του προσωπικού και της καθιέρωσης της ύπαρξης της εταιρείας και στο Διαδίκτυο, στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κ.λπ.

2019

Η εταιρεία στοχεύει στην καθιέρωση της παρουσίας της στην αγορά ως brand μεσαίας προς υψηλής εμβέλειας, αντλώντας από τα ακόλουθα θεμελιώδη σημεία: την εφαρμογή μιας χειροποίητης διαδικασίας παραγωγής, την καθιέρωση της ως αναγνωρισμένη και αξιόπιστη εταιρεία παραγωγής στο εξωτερικό και τη διατήρηση της πελατοκεντρικής της φιλοσοφίας της που επιτρέπει την άμεση ανταπόκριση έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι ανάγκες των πελατών. Όλα αυτά έχοντας πάντα ως βάση τις ποιοτικές σειρές προϊόντων που διαθέτει η εταιρεία οι οποίες στηρίζονται στην τεχνογνωσία και στην εξαιρετική δεξιοτεχνία των ανθρώπων που την απαρτίζουν.

2020

Το 2020 εγκαινιάζεται η νέα, σύγχρονη και εύχρηστη ιστοσελίδα της Stroma, αναβαθμίζοντας τον τρόπο εξυπηρέτησης του πελάτη ενώ παράλληλα η εταιρεία μεγαλώνει και στον τομέα της λιανικής πώλησης με τη δημιουργία ενός ολοκαίνουργιου Κέντρου Ύπνου, αυτή τη φορά στο κατάστημα Xinaris HomeCollection στη Λεμεσό.